25 april, 2007

Ny telefon

Jag skaffade en ny jobbmobil idag. En Nokia E50. Varför är alla mobiltelefoner så späckade med finesser? Jag behöver kunna ringa och eventuellt några SMS då och då. Jag behöver ingen kamera, WAP, MMS, IRda, Spel, MP3, Radio, miniräknare, videokamera. mm mm.


Jag behöver definitivt ingen funktion för att läsa upp mina SMS. Skum funktion, det finns alltså en röst i telefonen som kan läsa upp SMS:en.

Jag ska ge telefonen en chans iallafall. Nu ska jag vara pubertal och prova om den kan läsa upp k*k, kn**la och andra fula ord.
Om det låter roligt så ger jag ett högre betyg.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oooohhh, coooolt och kuuuul med ny mobil! *teknik-freaken vaknar till liv* Jag vill också ha en mobil som pratar!

Linda K sa...

nu låter du som min pappa ungefär.

Unknown sa...

Spiro: Jag är också teknikfreak ut till fingerspetsarna, men inte när det gäller telefoner. Telefonerna har så skräpiga halvfärdiga program oftast.

Linda: Jasså? Skriver han också snuskiga ord med sin mobiltelefon?

Laila och Johan sa...

Ha, ha!!! Klarar mobilen alla snuskiga ord eller rodnar den??

Anonym sa...

Är du säker på att du inte är min sambo..? Han skulle gjort precis samma sak..och fnissat som en fjortis....!!!// V